10 maj 2012

Oj, det blev visst kompledigt idag

Efter en snabbis på kansliet kunde jag inte hålla mig.
Väl medveten om mitt höga kompsaldo hade jag inget att säga till stiftets försvar.
Jag bara drog. Ut till Skog.

Däremot kände jag inte för att slå några stegrekord idag. Men jag knogade ändå ihop ca tolvtusen under dagen. Satte fyr på den två år gamla sura majbrasan, och det med en enda tändsticka och näver! Sedan till veboden där jag högg ved och späntade stickor. Såna gånger saknar jag Goodson från Njombe. Han kunde konsten han. Och så har jag krattat förstås.

Och eftersom vädergudarna på teve hade förutspått sol i vårt område så såg jag till att bli klar med alla jobb tills solen bröt fram vid tretiden. Då tog jag en skön promenad med hunden. Sen in i duschen för att få av mig dagens brandrök och lövhögar.
Sen! tog jag en sittdyna till utemöbeln och gick ut och satte mig för att lösa korsord på min kära altan.
Då precis gick solen i moln igen, och så var det med den den stunden.
Det blev ryggläge inne med korsordet i stället. Inte så illa det heller.

Hur ska jag kunna uppamma nån arbetsmoral i morgon..?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar