18 juli 2009

Altanen del 6

"Och på den sjätte dagen fullbordade han sitt verk.."

Den är klar.
Sommarens skräckmardröm är över.
Jag kan konstatera att kroppen höll men under stora protester.
Och att: Jag klarade det!
Vi klarade det tillsammans som bron över bäcken för några år sedan.

Idag har jag dragit i ca 500 trallskruvar och därmed fullbordat altandäcket.
Trappa återstår, men vad gör det.
Nu är verket fullbordat och jag kan andas ut.
Kom och se.
Det blev dessutom välgjort och gediget. Mycket tack vare hustruns kloka synpunkter och uppmuntran. Och hon var en hejare på att mullvada bland stenarna i underjorden.

I morgon är det söndag.
Gissa om jag ska ta en sabbatsdag.
Gå i högmässan och tacka Gud för att jag klarade provet.
Och sen inte göra annat än sitta på mitt verk och lyssna på Sommar.
Så det så.

3 kommentarer:

  1. Visste väl att du skulle fixa det. Grattis !

    Lena

    SvaraRadera
  2. GRATTIS--BÅDA TVÅ!! Om mindre än två veckor kommer jag och provsitter!! Ulla

    SvaraRadera
  3. Vilket projekt Jan, mycket imponerande! Vecka 32 kommer vi upp och inspekterar :)

    Skall bli mycket trevligt att träffa er och få njuta av den norrländska sommarnatten.

    Hälsningar,
    Familjen Wik

    SvaraRadera