15 juli 2009

Ont i kroppen eller Altanen del 5

Tolv timmar bland mina sex gropar.
Det blir två timmar per grop.
Allt under stekande sol.

Idag handlar det om att få ner plintarna på rätt djup
stående på en trädgårdsplatta.
Plintarna är 50 cm höga och plattorna 5.

Med förenade krafter, massor av vätskepauser,
ett svalkande bad i sjön när solen är som värst
har vi faktiskt lyckats få ner alla sex plintarna på exakt rätt djup.

För ev. amatörer kan jag utifrån min stora erfarenhet berätta,
att detta inte är lätt.
För det handlar om att få de balkar som läggs på plintarna i våg och på rätta avstånd.

Efter mycken möda och stort besvär ligger bjällaget där precis där det ska,
som en kvadrat på 4,8 m,
och allt i perfekt våg!

Kroppen skriker
och jag vet mig aldrig ha varit så slut efter en arbetsdag.
Men insikten! Kvadraten ligger här bakom i perfekt harmoni!

Det kanske blir en veranda i alla fall?

1 kommentar: