02 maj 2011

Usama och spindlar

Jaha, så är då Usama bin Ladin borta, funnen och dräpt. Dessutom dumpad i havet som ett fiskrens. Jag tycker inte synd om honom men så gör man inte med en människa. Han må ha varit en terrorismens möjliggörare, men men även en missdådare har rätt till en värdig begravning. Hur står det till med västvärldens moral om detta är något att jubla över?
Jag har lika svårt för jublet utanför Vita huset som jag hade när Hamas-ungdomar jublade när World Trade Center rasade efter flygattacken.

Annars har jag ägnat kvällen åt att med Å och M i Sydafrika försöka spåra upp och identifiera ett par andra terrorister, nämligen två stora svarta spindlar i deras hotellrum i Kimberley. De var 5 cm mellan vingspetsarna höll jag på att säga. Och de utsatta kvinnorna höll tät sms-kontakt med sin kommandocentral här på Furuvägen tills de fick mod att genomföra en samlad attack. Båda illdådarna blev funna, inträngda och dräpta.
Jag skulle tro att de dessutom sänktes i nån toalettstol...

Efteråt frågade jag M per sms: Hann du ta nåt kort av den?
- Ja, blev svaret, jag fotade besten, men den var läskig även på bild,
så jag raderade båda korten.
Så illa var det...

2 kommentarer:

  1. Usch, det låter som en riktigt otäck best!
    På nåt vis förstår jag M.

    SvaraRadera
  2. FEM centimeter???? Nejdå, den var stor som en handflata och rörde sig i blixtens hastighet i sidledd när den blev provocerad. Dessutom syntes två förfärliga huggtänder.... Vi sjöng vår nyinlärda kampsång under jakten och dödande: "Woman of courage, woman of love...."

    SvaraRadera