10 juni 2012

Nästan i mål

Min webbvandring har nått till vägs ände. Men inte riktigt till målet.
Jag hade siktat på att som ett realistiskt mål för Korpens stegtävling denna vår vandra från Härnösand till Åre. Därmed var jag tvungen att gå ca 11000 steg om dagen. Nu gick det inte riktigt. Efter att ha knappat in det allra sista resultatet idag som är den sista tävlingsdagen, kan jag konstatera att jag blir ståendes och stannandes vid den långa sjön mitt mellan Mörsil och Järpen 23 km från Åre, dock som god fyra av åtta tävlande på vår arbetsplats. Så jag är jättenöjd. Under perioden 7/5 - 10/6 har jag gått 381303 steg eller omräknat i  längd drygt 28 mil. Snittvärdet har legat på drygt 10000 steg, men jag har haft ett par blanka dagar också. Så please, kan någon, typ Gabrielle, komma och plocka upp mig mig här vid sjöstranden...?

IRL sitter jag ikväll på en campingplats vid en annan sjöstrand, nämligen vid Vänerns norra strand. Har under den gångna veckan tillsammans med hustrun avverkat Vänern runt, fast inte per fot utan i husbil. Idag har vi kört upp längs Dalsland och bl.a. sett Håverudsakvedukten. Dalsland var fint och kuperat lite som hemma. I morgon bär det hemåt. Vi har  sovit över i Falun, Mariestad, Göteborg, Örkelljunga, Torpa/Kungsbacka och idag Karlstad. I morgon hoppas jag vi tar oss hem. Det ska bli skönt. Husbilen har varit bra och rolig att köra. Synd bara att inte värmen fungerat under nätterna. Det har ju inte precis varit någon sommar under vår resa.
Men oj vad Sverige är vackert!

1 kommentar: