25 augusti 2013

Tre veckor

Tanken stiger med solen.
Jag har varit på sjukhus i tre veckor nu.
Och det har troligen på sikt räddat mitt liv.
En stor tanke att ta in.
Men jag vet, och jag tackar.

Blodkärl har flyttats till nya positioner
och sedan har det nya bärarlaget kring hjärtat trimmats ihop.
Personalen här på Saltsjöbadens rehabavdelning har varit helt fanastisk.
Doktor Ulrika har med olika undersökningar och ordinationer lyckats bemästra både flimmer och extraslag och fått de nya blodkärlen att ta sina platser och roller.

Det har alltså handlat om att lära det arma nyopererade hjärtat att gå i takt igen.
Det hade mitt hjärta visst glömt, det gick obeslutsamt.
Men nu verkar laget samlat och redo för världen där ute.
Idag blir min sista dag på rehab och i morgon åker vi hem, hustrun och jag,
dvs hem till vår sommarstuga utanför Härnösand.
Gissa om det skimrar?

Bara jag tar mig över bäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar