24 november 2009

Lång dags färd

Inte nog med att hon från gryningen på Midlanda hinner flyga över Atlanten till New York under en och samma dag, och i dagsljus till och med. Genom ett sms får jag dessutom omedelbart besked om att hon har landat. Och nån timme senare ser jag henne med barnbarnet i lycklig famn i ett mms på min telefon.

Alltså! Vad tekniken förmår! Hela grejen känns därför inte stort mer än om hon hade bilat hem till mor i Luleå. Vilket hade tagit nästan lika lång tid.

På facebook har jag fått en hel lista med "goda råd" för min gräsänklingsvecka. Vilka rådgivare har jag inte begåvats med..!

Min egen dag har varit mer jordnära så att säga. Mycket intressant tillsammans med vår nya biskop och hennes första möte med de tio kontraktsprostarna. Dom förnekade sig inte. Stämningen var på topp vid middagen.

Och nu är dagen slut för min del. Sängen hägrar.
Hustrun får allt hålla sig vaken sex timmar till, typ.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar