20 november 2010

Lördagsgodis

Det här blir en bra dag.
Jag sover och drömmer järnet till kl nio.
Stiger upp och rastar hunden.
Morgonen är gråkall, luften ren och frisk.

Sätter på kaffet och melodikrysset.
Familjen samlas och löser det lätt.
Sen till stan och en fin liten lunchkonsert i domkyrkan.
D-moll-toccatan och Wachet auf med vår virtuose organist.
Och en kaffestund med mingel längst bak i kyrkan.

Hem till lunchfil med några stänk ingefära till.
Njutning.
Kvällens bjudning planeras.
Sen till pianot,
och två Wienervalser senare har novembermörkret bedarrat.

Unnar mig en stund på rygg med datorn i knät.
Tänker på att allt just nu är väl
och att lilleman på IVA börjar öppna ögonen igen
till sina föräldrars stora lättnad.

Ser fram emot kvällen då vi får middagsgäster.
Så jag ämnar nu resa mig ur detta betraktarläge
och ta lite ansvar jag också.

Livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar