19 november 2012

Händelser en dag

Det här är den första dagen av min nya pensionärstillvaro
som jag känner den, friheten att göra vad jag vill.
En dag utan krav och redan uppgjorda planer.

Det enda jag har framför mig är att sova ut
och att ta hunden till veterinären kl ett.
Lagom pensum efter den intensiva helgen i Uppsala.

Kan till och med ta in morgonens nyhetsflöde.
SAS slipper kraschlandning och kan flyga vidare.
I Gaza viner missilerna mellan Hamas och Israel,
och palestinierna är förstås de som lider de största förlusterna.

Och så lyssnar jag till debatten i kyrkomötet om strukturutredningen.
Talarna tycker olika, men jag känner glädje åt att alla är så måna om vår kyrka.

Jovisst, allt det där är stora och allvarliga frågor.
Men då det nu är så att var och en är sig själv närmast,
måste jag  nog säga att dagens största händelse ändå är
det hoppfulla telefonsamtalet i morse från vår mäklare.
Vi kanske äntligen får huset sålt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar