28 juli 2013

Höstaning

Nej, inte på riktigt, bara på låtsas.
Idag satt jag och tittade på gräsmattan vid vår sommarstuga.
Den är härligt grön.
Men i det gröna såg jag väl spridda gula löv, vad dom nu hade där att göra mitt i sommaren...
Vackert i och för sig. Men onödigt tyckte jag. Gula löv är höstens förebud.

Så kisade jag lite, och då tyckte jag att löven såg ut som kantareller,
gulglänsande goda kantareller som får mina smaklökar att känna Ahh!
Vi har en härlig tid framför oss med svamp och annat gott från naturen.

Så kisade jag ännu mer, och då blev de gula löven till stjärnor på en mörk himmel.
Med ens kände jag att hösten är nära och vintern likaså
i och med att vi nu övergår från juli till augusti..

Fast - just idag var sommaren ljuvlig,
och badvattnet i Skogstjärnen likaså.
Man ska inte kisa för mycket.

1 kommentar:

  1. Det är ju det svåraste av allt,det du tar upp; att leva i nuet. Fin blogg du har, det här är mitt första besök. Men inte det sista.

    SvaraRadera