02 september 2013

Läget andra september

Nu har jag mått bättre i två dagar, kunde gå i kyrkan igår t.o.m.
Enormt skönt, hoppas det fortsätter.

Har varit så pass alert att jag hunnit bli orolig för vad USA ska ta sig till i Syrien.
I stället för att åka till Sverige nu skulle president Obama ha behövt all tid tillsammans med Rysslands ledare för att prata sig samman. Men i stället tackade han nej till Putin för en viss Snowdens skull och kommer hit. I brist på bröd får man ta limpa.

Jag noterar också att det blir alltmer hysteriskt på Facebook kring kyrkovalet om två helger. Folk pläderar för sig och sina olika nomineringsgrupper så jag blir rent trött av det. Men jag håller med dem alla i ett: Gå och rösta så att röstdeltagandet hålls uppe och därmed något slags demokratisk representativitet.

I morgon är det tisdag, och veckan skall visst bli varm.
Skönt för oss som missade hela augusti.
Mindre skönt för mina älgjaktsvänner och deras hundar. Men lycka till!

1 kommentar:

  1. Fortsatt gott tillfrisknande! Men nog är det ibland gott med svensk limpa även om ryskt bröd är stadigare. Att Obama besökte Stora Synagogan för hedrande av Raoul Wallenberg just vid det judiska nyåret finner många uppmuntrande. Hoppas han fick smaka en bit honungssötat Challabröd.

    http://www.dagen.se/nyheter/forvantan-infor-obamas-besok-i-synagogan/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Dagense-StoraNyheter+%28Dagen.se+-+Stora+nyheter%29

    SvaraRadera