08 september 2013

Morgon

Östersolen stiger upp och färglägger skogen.
Älgjägarna sitter redan på sina pass.
Mig väcker mitt hjärta med bultande slag.

Jag har sovit länge nog, vad gör det att klockan bara är sex.
En ny dag tar sin början, andra söndagen i september.
Hemma i San Francisco blir det svensk gudstjänst.
Men vi är inte där.

Ett par veckor till får jag ge mig till tåls och kämpa på för att bli flygfärdig.
Har gjort min morgongymnastik, tagit mina tabletter och bubblat i vattenflaskan.
Kaffet är kokat och inväntar vår frukost.

Lite senare ska vi plocka upp syster yster och åka upp till Viksjö på gudstjänst,
där Härnösands landsförsamlingar samlas till Gränslös mässa
som avslutning av helgens prostvisitation.

Morgonen rullar igång dagen så sakteliga.
Och jag får vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar