27 februari 2009

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter en rundtur i världen.
Efter Kimberley åkte vi via Kapstaden till London och därifrån direkt till Rom,
en riktig rundtur egentligen. På vägen dit fick jag magbesvär och missade helt mitt livs första dag i Rom. Låg i typ isoleringscell hos nunnorna i Birgittahuset.
Men sedan tog sig hälsan igen.
Romresan handlade om en studieresa för stiftets kontraktsprostar tillsammans med sin biskop och ett par till från stiftskansliet.
Intressanta dagar förvisso.
Fast -
Borta bra men hemma bäst.

Idag kom jag hem till min vän och till vår lilla hund. Jag hade faktiskt längtat efter honom också. Han fullständigt kramade ihjäl mig av fröjd.

Tack gode Gud för den stora kristna familjegemenskapen världen över,
och att jag har fått känna den nära under dessa veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar