11 januari 2010

Dröm

Drömde inatt att jag åkte i bil längs en väg genom ett hedlikt landskap. Vid vägkanten stod ett konstverk föreställande en gammal trattgrammofon. Den brukade alltid stå där på en slänt bredvid vägen. Men den här gången stannade jag, för en kompis ville ha den. Vi stannade och plockade med grammofonen, som var meterhög men lätt och gjord i plast bara. Emballerade den och lade den på bilflaket och körde därifrån.

Tro hur jag kan drömma så tokigt?
Var det nåt så var det väl krypterat.

2 kommentarer:

  1. Jaha, så nu är det en kompis som ska ta över det där du inte får ha kvar i ditt landskap. Vilken tur att det bara var en plastgrammofon då.
    Hoppas kompisen ställer den så att du slipper bli alltför störd av ljudet.
    ... tänker Ebba som har ett överskott på fantasi

    SvaraRadera
  2. Och jag drömde om ett kök med massor av spisar i natt. Igen. Det brukar komma ett sånt när jag har rejält för många saker ikring mig som borde bli klara "igår".
    Det var ett intresant kök med även många skåp med uppsättningar av kaffekoppar. Typ 72 stycken av var sort. Det inventerades ty det var en av våra sedan många år avlidna kyrktanters kök och hon hade dött i drömmen också.

    Jag kvittrade förtjust över köket som hade trappor och rött tegel och kringelikrokbänkar och sade att "nio spisar! Det är ju som ett sånt där kök jag brukar drömma om!"(Det fanns alltså såna på riktigt!) Utan att inse att detta skedde i en dröm.

    Nå. Nu är een av de där grejerna ur världen. Attack mot nästa!

    SvaraRadera