01 mars 2010

Packar igen

Hemma igen -
för att vända igen.
Denna gång blir det en långresa.
Inom ramen för vårt vänstiftsarbete med Cape Orange-stiftet inom Södra Afrikas lutherska kyrka ska jag och min biskop i morgon åka mot Kapstaden.

Hon är inbjuden att för första gången besöka vårt vänstift. Där har Bishop Bill Bowles förberett ett medarbetarmöte som börjar på onsdag kväll i Athlone Youth Center i Cape Town. Biskop Tuulikki ska hälsas välkommen och inledningspredika. Och på torsdag ska hela dagen ägnas åt fortbildning i diakoni. Vårstas direktor Ninni Smedberg kommer för att undervisa, och även biskop Tuulikki och jag ska ge några inputs.
Under fredag och lördag ska andra saker avhandlas vid mötet, så då ämnar jag ta min biskop på "pilgrimsfärd" ut till Robben Island. Och så ska vi hälsa på Hans och Barbro Engdahl. Nån gång under dagarna kommer vi också att sitta i vänstiftsöverläggningar med Cape Orange-ledningen.
Sen deltar vi vid söndagens avslutande högmässa innan det är dags att vända näsan mot norr igen.

Med väntetider och anslutningar tar resan ganska precis ett dygn både ner och upp.
Jag kommer inte att ta med mig någon dator, så det kan bli glest mellan inläggen eller t.o.m. bloggpaus under närmaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar