18 mars 2010

Vid bergets fot

De första fyra flyttlådorna är packade. Därmed har det hela börjat. Om en vecka gör vi klart köpet av radhuset och får nycklarna. Så nu gäller det packa. För ändamålet har jag lånat en massa flyttkartonger av flyttfirman. Så här finns nu jobb så mycket man orkar.

Jag tog alltså en semesterdag idag för att komma igång. Började med att bläddra igenom min garderob på jakt efter kläder att slänga. Efter min gallring låg tre stackars plagg på golvet. Jag hade hoppats på fler. Så då gav jag mig i kast med ett porslinsskåp i stället och virade in varje liten assiett, skål och ljusstake i papper och packade det varsamt i lådor. Vilket tog tid, och många nyhetstidningar.

Tre plagg på golvet och fyra kartonger med porslin blev alltså dagens summa.
Inte särskilt imponerande.
Men en bergsbestigning måste börja nånstans.

2 kommentarer:

  1. Behöver ni bärhjälp? Jag har ju starka muskler
    :-)

    SvaraRadera
  2. Javisst. Välkommen nästa helg.

    SvaraRadera