26 maj 2010

Livskvalitet

Kopplar hunden och går ut på en promenad efter middagen. Kvällen är fin om än inte varm. Jag släpper honom lös på elljusspåret, och där slår vi in på ett vänstervarv. Mozart suddar kors och tvärs med nosen i backen och svansen i topp och läser alla sina mail mycket noga. I grantoppen tränar Turdus musicus på sin tretonsskala Du du du, du du du. Och bofinken lockar Huitt, huitt inne i skogen. På ett ställe står fortfarande en sjö med smältvatten bredvid spåret. Jag hittar en brädbit och gräver a là Vildhussen en stund tills det börjar flöda ur sjön.
Borta vid Björners backe går vi över Stigsjövägen till Peter på en vätskekontroll och får en trevlig kaffestund på hans veranda. Sen letar vi rätt på spåret igen och passerar snart BIK-området, där flera fotbollslag tränar, hojtar och visslar. I ett av lagen ser jag en som vinkar. Det är Mats, som strax därefter tar ett skott på mål. Sen vinkar han igen, och Mozart och jag vandrar vidare mot de sista backarna upp till Hälletorp. Jag kopplar honom igen, slänger bajspåsen, hejar på en granne som lastar av säckar med matjord ur sin bil.
Och nu är vi hemma igen lagom till Rapport.

1 kommentar:

  1. Och jag missade dig, det enda som var kvar var en tom kaffekopp. Men jag fick också uppleva livskvalitet.

    SvaraRadera