30 mars 2011

Äntligen arbetsdag

Skönt komma tillbaka till arbetet igen. Gick dit på lite stappliga ben i morse, men det tog sig under dagen. Känner mig mycket glad åt en videokonferens med kyrkokansliet i eftermiddags. Det gav mig känslan av att vi arbetar på rätt sätt med de internationella frågorna här i stiftet. Vi försöker se möjligheterna och inte problemen med allting. Vi vågar ta nya grepp och prova nya vägar. Jag fick intrycket att man i Uppsala faktiskt tycker att vi är lite i framkant i en del frågor. Kul.

Sen fick jag ett roligt mail idag apropå att jag har varit i Sydafrika och köpt mig en vuvuzela. Jag fick ett mail med noterna till en vuvuzela-konsert i B-dur. Vet ej vem som är kompositören, men verket bestod av en enda långdragen ton, takt efter takt, notsystem efter notsystem så långt papperet räckte. Det är humor. Jag nålade genast upp verket på väggen bredvid instrumentet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar