01 mars 2012

Ajfån-maffian igen

Måste få utgjuta mig igen.
På jobbet är fikastunderna dagens höjdpunkt. Man samlas från de olika rummen, fikar och äter en macka och surrar. Hur trevligt som helst.
Men där finns ett mörkt stråk, en maffia på frammarsch!
Schh... Låt mig berätta om idag. Men säg inget.

Jag brygger mig en kopp kaffe och smörar mig dagens smörgås och slår mig ner vid ett bord. Snart är vi fem-sex runt bordet, och alla sitter där med sina mackor... eller inte.
För det finns sådana på mitt jobb som hellre lägger upp sin telefon på bordet i stället för sin macka. Mackan stoppar dom väl i fickan kantänka.

Idag kommer en ung och oförstörd man med vackra blågröna ögon och gör sin allra första arbetsdag hos oss. Han slår sig ned vid vårt bort. Och som den luttrade man jag är vill jag varna honom för Ajfånmaffian. Jag säger nåt i stil med att passa dig, för här i fikarummet finns det såna som verkar käka telefoner i stället för mackor. Akta dig för dom.

Och vet ni vad den unge oförstörde mannen gör då..?
Vet ni vad han gör!
Han börjar genast tilltala maffiabossen på maffiaspråket! Om kompatiblitet och flash och Mac air och appar och...
Jag visste inte att han också...! Tänka sig.
Vips lustigt så är dom inte bara två utan tre vid bordet som sitter och käkar telefoner under fikapausen.
Det är upprörande. Det är djupt tragiskt eller hur?
Jag måste byta bord.

2 kommentarer:

  1. Äntligen någon som vågar opponera sig.... Heja på Jan. A table for two...du och jag !

    SvaraRadera
  2. Men Lena, du är ju bästa hang-arounden! Du har koll på HTC-avdelningen i "familjen" när jag bossar över iPhonerna.... eller?

    :-)

    SvaraRadera