09 februari 2013

Så kan en dag se ut

Det blev en intressant dag igår.
Jag spelade gitarr och vid Svenska kyrkans Barn- och föräldraträff.
Kröp på golvet och lekte med treåringarna.

Sen spelade jag piano på en vigsel.
Det blev Gotländsk brudmarsch, två psalmer, samt Änglagård på slutet.
Jätteroligt att kunna hoppa in och göra lite nytta i mitt nya pensionärsliv.

När det var gjort tog jag syster Ulla på en liten sightseeing.
Vi promenerade ner till Fishermen's wharf och tittade på sjölejonen
och tog sen en buss upp till Coit tower och en betagande utsikt.

När dagen så gick mot kväll, var vår bil borta.
Den hade forslats bort efter att ha stått för länge på en gata.
En hel timme för länge...

Ny utmaning. Skynda sig till Tow away-parkeringen på andra sidan stan och lösa ut den lilla blå Nissan och köra i mörkret och fredagstrafiken rakt genom Downtown och hem. Dessutom några tusen kronor fattigare. Grr!

Sist gick vi med vår kyrkoherde Pernilla och min syster Ulla till en liten spansk restaurang
och åt en god och tröstande paella.

Förvisso en innehållsrik dag

2 kommentarer:

  1. Det var ord och inga visor det, med bilen alltså.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick betalt för pianospelet på vigseln - så att det kanske jämnade ut sig med bilboten!
    Kerstin

    SvaraRadera