25 november 2013

Första advent

Första advent har redan varit.
Vi tjuvstartade nämligen idag, dock med vår kyrkoherdes goda minne.
Annars skulle det ju inte bli något första advent för Svenska kyrkan i San Francisco.

Körde en timme söderut till Los Altos Lutheran Church, där vi fick hela kittet eller hur det nu stavas: Bereden väg, Gläd dig du Kristi brud, Hosianna och Gå Sion din konung att möta. Samt lussekatter och Nyåkers pepparkakor till kaffet.

Jag hade glädjen att få dela Ordet i gudstjänsten. Har alltid tyckt om första advent, att Kristus, som är Guds barn och evig avbild, kommer till oss människor på vår nivå, ridande på en cykel typ, helt vardagligt, men ändå med ett outsläckligt Hosianna omkring sig.

Är så tacksam att jag mår bättre idag och därför kunde leverera det jag hade lovat.
Nu ser jag fram emot morgondagen, då vi ska köra ned till Los Angeles
för Thanksgiving med barnbarnen och några dagars arbete för hustruns del.

Jag gillar våra roadtrips.
Sitta mil efter mil i fil efter fil
på motorväg efter motorväg.

Låter inte så skoj men är väldigt avkopplande.
Man hinner prata så mycket utan stress och jäkt,
eller för den delen slippa prata så mycket utan bara titta framåt tillsammans.

Det är nåt särskilt med det också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar