22 november 2013

Novemberstämning

En märklig dag.
Har mest legat och tittat i taket.
Och sovit, hur mycket som helst.

Är det möjligen november även i Kalifornien?
Solen går ned redan vid fyra-femtiden nånstans.
Och snart är det dags för vinterjacka och handskar.

Den här hösten har jag fått ett fasligt sjå med mitt hjärta och vad därtill hör:
Kolla puls och blodtryck varje dag.
Och vikten, glöm inte vikten.
Ta mina mediciner, träffa doktorn och hämta ut nya mediciner.
Jag som aldrig behövt ta en alvedon ens, snacka om bortskämd.

Att hela tiden fokusera på kroppens signaler,
inte orka, inte klara av,
det är nåt helt nytt i mitt liv.
Inte särskilt roligt heller.

Sen är dagarna så olika.
Vissa dagar kan jag bestiga berg tror jag, åtminstone Hyde Street hur lätt som helst.
Andra, som den här, känns kroppen bara matt och söker sig till sängen.

Idag vill jag bara fly bort från höstmörkret
och gå i ide,
tills det våras ibland bergen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar