25 mars 2009

Jungfru Marie bebådelsedag

Idag är det nio månader till juldagen.
Jungfru Maria får änglabesök och en gudahälsning.
Hon ska bli med barn och föda världens frälsare.

Det är idag undret händer.
Inkarnationen.
Gud blir människa.

Heliga konception av gudomligt och mänskligt.
Och till jul får vi se underverket:
En gudamänska till jorden är född.

Jag har alltid älskat Jungfru Marie bebådelsedag.
Jag är född nära vårdagjämning och Marie beb.
Det år jag föddes var födelsedagen Marie beb-söndagen.

Marie bebådelsedag, en dag nära Livet.
Ett klappande modershjärta.
Som kan kännas, ja t.o.m. höras om jag blir riktigt stilla.

Guds modershjärta.
Guds fadershjärta.
Ty i honom/henne är det som vi lever, rör oss och är till.

Ofattbara mysterium.
Oändliga famn och klappande hjärta.
Jag tillber dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar