14 mars 2009

La voix

Så har då svenska folket utsett en favoritlåt ännu ett år .
Melodifestivalen.
La voix hette låten som vann.
Rösten.

Hon hade röst hon som sjöng den, operasångerskan.
Rätt låt vann i mitt tycke.
Möjligen höll jag också på den som kom sist.
Men jag har inte följt festivalens kvarts- och semifinaler, så jag vet inte vem som sjöng vad.

Allmänt känns programmet himla överspänt.
Jag blir trött redan av de första minuterna, och att alla gör till sig och försöker vara vara hippa.
Det hela verkar oerhört påkostat. Ofantliga summor spenderas på strunt.

Hm, gubbvarning?
Ja kanske, men i så fall bjuder jag på det.
Jag är ju snart sextioett, så jag bjuder på en till:

Det var bättre låtar förr.
Och sångarna hade mera själ i rösten,
la voix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar