22 mars 2009

Skön söndag

Denna dag har varit en av de unika då ingen av oss haft några plikter eller inbokningar.
Vi har inte ens gått i kyrkan, och det säger en del om vårt behov av ledighet. Går och räknar dagarna till vår semestervecka om en och en halv vecka.
Idag har vi tjuvsmakat på ledigheten.

Fikade på säng och mornade oss länge.
Sen körde vi ut till stugan och satt och låg och läste och vilade.
Jag sov middag två gånger.
Började läsa Jonas Gardells bok Om Jesus.
Klart intressant även om jag somnade efter andra resp. tredje kapitlet.
Men det säger mer om mig än om boken.

Det var mulet och någon minusgrad. Mozart hade hur skoj som helst på skaren.
Fast också han var lite slö och sov gärna middag han med.

Hemkomna igen fortsatte dagens förfall med att vi beställde hem pizza.
Vi har ju så smått börjat äte LCHF.
Men icke denna helg från födelsedagen och till idag, dvs tre dagar i synd och skam.
Vi hade till och med oss en chokladkaka till stugan. Aj aj.

Kvällen slöts med en spännande Beck-film. Så nu är man lagom uppskärrad inför natten.
Nej inte riktigt. Fast så lite film som jag konsumerar så tål jag inte så starka varor egentligen. Även den kommande veckan ser ut att bli spännande, med biskopsval och biskopsvisitation.

Det ska nog gå bra efter denna sköna söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar