25 april 2010

Avkoppling

Avkoppling.
För en gångs skull strunta i kyrkan och vara ute i stugan sex timmar en söndag.
Ta en kaffe på altanen fullt påpälsad och börja med ett korsord.
Känna att idag har jag tid.
Gå in och krypa in under en filt för värmens skull.
Somna över korsordet och vakna en och en halv timme senare.
Känna att kanske ett praktiskt handtag nu.
Premiärtända grillen och grilla falukorv till lunchen.
Spackla ett par väggar för tapetsering.
Göra slut på födelsedagstårtan till världens godaste kaffe.
Heja på stuggrannen och prata strunt en stund.

I morgon gäller påkoppling igen.
Höra hur mailen och jobbarkompisarna mår efter helgen.
Berätta och visa bilder från sydafrikaresan på måndagsmötet med personalen.
Ta emot samfundsledare och delta i en ekumenisk träff med biskopen.
Börja detaljplaneringen av präst- och diakonvigningsmässan i juni.

Sen blir det avkoppling igen.
För i morgon kväll!
ska jag ta min cello
och gå på orkesterrepetition.

Det var inte igår.
Desto roligare.

1 kommentar:

  1. Lite avis blev jag där trots en bra dag för min del med.

    SvaraRadera