06 april 2010

Kosmos och kaos

Det var skönt komma tillbaka till jobbet idag. Där vet jag iaf var jag har alla grejer. Där vet jag vad jag ska göra av det som dyker upp. Inte ens de åttiosju olästa mailen gav mig någon ångest. Jag hann faktiskt beta av trettio av dem.

Här hemma har vi däremot tusen beslut att fatta innan allt är på plats. Här hemma råder kaos och fullt undantagstillstånd. Varenda liten sak i ett hem måste få sin plats. Och sakta går det. För ikväll satte vi igång med att städa ur vår gamla lägenhet. Där finns nu intet av allt som funnits där. Allt som funnits där finns nämligen här! Dvs här nånstans! Och här gäller verkligen: Utan spaning ingen aning.

Kvällens seger: Jag hittade Blomstra-flaskan. Och hustrun lyckades få igång internet och det trådlösa nätverket. Säger en del om våra kompetensområden här hemma...

Nej tacka vet jag jobbet.

1 kommentar:

  1. Ja man kan verkligen vara vilse när saker förändras! Och att äga en massa är ju att kunna förlora eller tappa bort en massa. Sånt ställer till det. På sätt och vis kan jag själv sakna den tid när allt jag ägde fick plats i en (rätt stor) väska. Lycka till med nya huset.

    SvaraRadera