30 oktober 2010

Långlördag

Ännu en inspirerande lördag i Jämtland. Denna gång i västjämtland, där ett gäng internationella ombud från Krokom-Åre kontrakt hade samlats i Rödön. Allt ideellt arbete behöver sina eldsjälar, och där har dom ett par sådana. Ann-Mari och Anette hade trummat ihop folk från de olika församlingarna, och jag ljuger inte då jag säger att de var ivriga att få veta mer om Svenska kyrkans internationella arbete. Vi tog upp ungefär samma trådar som i Strömsund förra lördagen: Varför i Hela världen..? Dvs vart tog Lutherhjälpen och missionen vägen? Jag drog det jag vet och sett och deltagit i och jag tror det övertygade dem om det nödvändiga i den gjorda förändringen. Vi pratade om vårt uppdrag i Guds mission, om hur vi kan arbeta i en internationell grupp i församlingen och om den kommande julinsamlingen. Fyra fullmatade timmmar och inte en gäspning så långt jag såg.
Vi sjöng några afrikanska sånger och bad till Gud också.
Ett härligt möte således. Välsignat.
Jag fick stiga upp i ottan och kom hem i mörkret ikväll, trött men tacksam.
Långlördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar