12 mars 2013

Inte det, inte

Det heter visst otitis på engelska men gör lika ont på svenska.
Vaknar vid fyratiden av pulsen i vänster öra. Svosch, svosch, svosch...
Förra veckan var jag snorig och hostig men trodde det var över nu.
Var ju igång hela gårdagen i kyrkan.
Stiger upp och tar alvedon och rinexin och somnar sedan om.

Vaknar till en ny dag. Solig och fin.
Hustrun helledig efter en intensiv arbetshelg.
Arton grader ute och strålande sol.

Vaknar själv till mer svosch, svosch, mer ont i örat och mer alvedon. Jahasåatt...
Vi hade tänkt oss ut på en första tvådagars riktig roadtrip upp till Wine Country idag.
Men nehejdå, därav blir intet.
Jag har inte kommit längre än till soptunnorna bakom huset.
Och det enda intressanta jag har sett är ett stort rött lastfartyg.
Annars bara fyra gula väggar de stunder jag varit uppe.

Ligger mest och slumrar.
Ett par mozartarior sjunger inom mig till takten av svosch svosch.
En stor fluga kör runt i taket ovanför.
Täcket är blågrönt.
Jag hör en cessna.
Scheisse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar