08 april 2009

Sista dagen vid poolen

Idag blåser det över Gran Canaria.
Det är uppbrott i luften.
Många ska hem idag, och vi åker kl 5 i morgon bitti.
Så det gäller att ta vara på dagen, som Cecilia sa i sin kommentar igår:
Inte sitta här vid datorn utan ut och grilla!

Jo jag ska strax samla mod och gå till poolen.
Nu har jag läst ut Gardell, så det blir mycket sudoku idag.
Hoppas vi slipper vattengympan.
Den är bra men känns också lite larvig.
Jag menar, tänk er fyrtio damer i varierande ålder och så två karlar, varav den ene är jag och den andre är en yngre pojkvän klart itvingad av sin tjej.

Jag glider ner från grillen vigt som ett sjölejon från klippan, helt frivilligt tror jag
och gör pensionärsgympa i vattnet som om jag inte hade min värdighet att tänka på!
Helt glömsk av det faktum att jag är biskopens adjunkt står jag där i vattnet och hoppar och viftar med armarna. Det är otroligt vad en människa kan förfalla under en charterresa.

Rätt snart är jag ensam karl i vattengympan. Den unge pojkvännen skakar på huvudet och börjar crawla runt i stället. Gympan är alldeles för töntig för honom. Men jag fortsätter och inser att utan denna gympa skulle jag inte få någon gympa idag. Detta är vad som bjuds. Och jag kan inte crawla så snyggt som han heller utan drar bara åt vänster hela tiden och med en vildhet som om jag hade ett stim hajar efter mig. Nej jag fortsätter hoppa och vifta och böja och sträcka.

Uppe på torra land står en ung tjej och skriker till varje gång vi ska göra en ny rörelse. Ingen hör vad hon säger men hon visar som tur är. Men varför tänker inte dessa gympaledare på att vi står nere på sjuttio famnars djup och försöker följa hennes rörelser, vilket går lika långsamt som när man drömmer att man springer. Vi har ett fasligt schå att hålla takten.

Takten ja. Det är dunkadunkamusik som gäller, uppfordrande och bra.
Till slut går det riktigt bra att få ihop det hela, och sen tror jag att jag är ung och vacker och viktllös och på ett härligt disco.
Ja käre..!

Nej hoppas vi slipper vattengympan idag.
Vi höres.

1 kommentar:

  1. Ja vattengympa ja ... kan berätta nån gång ... Men min erfarenhet av hon-på-lands-hastighet kontra min-egen-i-vattnet är densamma.

    Det blev Tuulikki förresten. Fast det vet du kanske från annat håll.

    SvaraRadera