28 april 2009

Summering av en dag

Idag har jag suttit med några arbetskamrater i en heldagsdiskussion kring stiftsarbetet.
Jag har sedan köpt två nya fiskar till mitt akvarium.
Farit och handlat färdiglagad middagsmat och värmt till hemvändande hustru.
Vidare har jag haft tvättstuga i fyra timmar.
Samt bytt i sängarna och sopat golvet hemma.

Vad av detta har varit viktigast?
Dum fråga. Måste något vara viktigare än det övriga?
Kom med en annan?

Vilket av detta har känts roligast?
Hallå. Fortfarande värderande fråga.
Lägg av med det.

Hur känns det efter denna dag?
Svar: Det är bra att allt detta blivit gjort.
Allt har inte varit roligt, men okey.

Men jag längtar mycket efter valborgsledigheten.
Tycker det är mycket spring från det ena till det andra.
Livet snurrar så fort.
Det är mycket jag skulle vilja göra som aldrig får plats.
Både på jobbet och i det privata.

Men klaga inte, Jan, du har haft nåden att vara frisk ännu en dag.

Ja jag vet.
Hälsa, ork och arbetsglädje,
hus och hem och dagligt bröd
hustru, barnbarn och husdjur,

Det är nåd, förunderlig nåd.

Jag får tänka så här:
Tänk att jag har förunnats göra så mycket en vanlig tisdag!
Tack för det.

1 kommentar: