12 maj 2009

Fel kön?

Igår hörde jag att Socialstyrelsen har fastslagit, att det är helt okey att en kvinna gör abort enbart av den anledningen att barnet hon väntar har fel kön.
Man tror inte sina öron ibland.

Jag har förståelse för att kvinnor ibland måste välja att göra abort, men att göra det för att fostret inte har önskat kön, det skorrar i min känsla av vad som är rätt och fel.
Det ofödda livet har inga rättigheter, utan har blivit en vara att köpa eller rata.

- Fel på leveransen: Varan reklameras.
- Vi deletar och börjar om.
- Det är jag som bestämmer. Det är min kropp...

Och ändå är det barn vi talar om. Små bäbisar i vardande.
Som varje mamma och pappa gör allt för att skydda när dom väl är födda.
Barn som äger vårt hjärta för tid och evighet.

Ett foster har ett eget liv i mammas mage, är endast en gäst i sin mors kropp.
Ett foster har alltid också en pappa, men varför är han rättighet till sitt barn helt avförd?
Det är inte sant att fostret bara är en del av kvinnans kropp.

Jag upprörs över vårt folk uppfattning av livets värde.
På grund av alla 30000 aborterna varje år, föds det för lite barn i vårt land.
Samtidigt skäller man på att invandrarna blir fler och fler.

Har vi rätt att utan anledning avbryta ett liv i vardande?
Är det rätt att vi inte har rätt att födas?
Jag tror vi trampar på helig mark här och borde tänka oss för.

Före.

1 kommentar:

  1. Är det sant? Det vore i så fall skrämmande... Ulla

    SvaraRadera