24 maj 2009

Oj så härlig helg!

Den har varit nästan om en minisemester, Kristi himmelsfärdshelgen.
Visserligen har vi inte gått i kyrkan som vi alltid brukar, men ändå.
Fjärde dagen på raken i stugan, en varm och solig söndag.
Jag invigde sommaren genom att klippa gräset som vi sådde ifjol.

Och så har jag läst ut en härlig bok, Aktse - på nio rökars håll, av Mats Gärling.
Den förde mig tillbaka till ungomens kanot- och vandringsturer i Sarek.
Mycket intressant för en gammal aktsevän. Tack Annika för den!

Men sen fick vi lov att bryta vår försommartrans och återvända till stan.
Vi hade nämligen bjudit middagsgäster ivkäll.
Så bara därför har vi nu en nystädad lägenhet som utgångspunkt för en ny arbetsvecka.
Förutom att vi fick en trevlig start på en ny bekantskap.

I morgon ska jag leda morgonbönen på stiftskansliet.
Jag tror vi måste sjunga 752,
Över berg och dal som en mjuk koral drar sommarn över vårt land.
Den passar bra.

1 kommentar:

  1. Annika gav samma bok till mig och jag hade samma starka upplevelse som du. Aktse i våra hjärtan...

    SvaraRadera