18 december 2010

En riktig jultomte på ICA

Igår tänkte vi äta gott på fredagkvällen. Köpte därför en bit entrecote på vårt närbelägna ICA. Jag skar den i bitar och stekte. När vi sedan satt till bords, tittade hustrun underligt på mig. Köttet var skämt, vilket vi alltså upptäckte först när vi satte tänderna i det med ljusen tända och allt.
Blä. Det fick bli köttbullar från frysen i stället. Och till det ett glas rött. Jaja.

Idag tog jag köttbitarna och förpackningen i en plastpåse och gick tillbaka till ICA-Henrik och sa som det var. Genast tog han plastpåsen, bad om ursäkt och sprang iväg bort i kulisserna. (Han springer alltid, ICA-Henrik.)Efter en stund kom han tillbaka och undrade om det var okey med en annan köttbit. Javisst, sa jag. Och när jag tittat på den sa jag Oj, tusen tack!
-Bra. Trevlig kväll,sa tomten och sprang vidare.
Så ikväll har vi ätit gott: Oxfilé minsann.
Tack för julklappen, tomten!

2 kommentarer:

  1. Du verkar få klappar varje dag du !

    SvaraRadera
  2. fast det var faktiskt bara rätt för gårdagens middag blev ju förstörd... Jag har varit med om det några gånger och tycker inte det är roligt. Men hoppas oxfilen var god.

    SvaraRadera