20 december 2010

Små nära ting

Idag vaknade jag med beslutet att ta en semesterdag för julens skull. Det blev ett bra beslut även om den semesterdagen kom att börja först kl 11. Med hustrun vid min sida plöjde jag genom stan på jakt efter något till barnbarnen. Sedan hem till paketinslagning och rimsmedja vid köksbordet, allt medan julbaket pågick vid köksbänken. Det är sällan vi får sådana stunder. Men idag hände det.

Sen har vi fått en mycket god vegetarisk lasagne lagad av vår systerson P, som i morgon tar jullov från oss och åker hem. Vi fick också en liten lilla julafton mellan Rapport och Ung och bortskämd. Den som gillade lilla julafton mest var nog vår lille Mozart, som låg i en halvtimme med totalt fokus på ett särskilt godisdoftande paket under granen. Han fick sitt sist av alla, men oj vilken frenesi han visade i julklappsöppnandet sen! Det var härligt att se.

Nu är kvällteet redan kallt, men det är gott ändå. Natten har börjat och jag har fått leva ännu en dag. Njöt av kvällspromenaden med hunden. Det varken snöade eller blåste. Det var -15 ute och skönt. Jag gick raskt hela rundan och hjärtat mådde bra av det. Det har varit en fin dag mitt i julbrådskan. Kanske jag inte kommer att komma ihåg den om ett år, men det gör inget. Alla dagar behöver inte vara så särskilda för att ha guldkanter. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar