25 juni 2009

Bra viloställe

Nu har jag varit hos Kajsa och Niclas i snart tre nätter. Det har varit väldigt vilsamt. Jag har varit hustomte medan de har varit på jobbet. Fixat lite med bevattningen, diskat och sopat lite här och där och bakat tårta och lagat mat. Det har varit så skönt att bara dröna omkring här och slippa ränna omkring för att titta på sevärdheter.

Det var nära att jag också fick köra åkgräsklippare. Men den rackarn strejkade så fort jag satte mig på den. Och jag som alltid har önskat mig en sån.
Måste alltså snart hit igen.

Men i morgon bär det norrut igen. Jag ämnar inte ta E20 igen utan tänker ta den östra vägen över Borås och Jönköping för att sedan ta E4 norrut. I Linköping tänker jag gå in och titta på domkyrkan som jag aldrig sett. Sen upp till Ekerö för att hämta ut min Utbildade Grupp Ledare som muckar kl 14.

Det ser jag fram emot.
Klart slut från norra Halland.

1 kommentar:

  1. Domkyrkan i Linköping trivs jag i. Vår yngsta bor i L-köping sedan ett år tillbaka och för mig har det blivit ett och annat besök där. Varje gång går jag till Domkyrkan och sätter mig en stund.Och ljusträdet är så vackert. Lyssnade till Martin Lönnebo i höstas, när han berätta om ljusträdets alla symboler. En fortsatt fin semester önskar jag dig!

    SvaraRadera