23 juni 2009

Turné bland vänner

Gårdagen började med att jag navigerade ut till Ekerö i Mälaren, där en nervös hustru steg av vid sin kursgård.
Sen anträdde jag min turné i Södra Sverige. Körde till Örebro för att äntligen göra ett besök hos Björn, min barndomskamrat från Tärnaby. Jag blev där i ett par timmar medan han bjöd på lunch och vi pratade minnen och han plockade fram gamla kort. Björns bror Anders med sambo var också där. Honom har jag inte sett på femtio år. Kerstin jobbade men kom hem för lunch. Jätteroligt.

Sen körde jag vidare ner till Mariestad och svägerskan Lena. Så nu vet jag vart hon har flyttat. Hon tog mig med till en frikyrklig sommargård där dottern J jobbar och där det fanns mycket goda våfflor, kaffe samt solsken. Vacker plats.

Sista anhalten blev Alingsås, där Håkan bor, min vän från studieåren. Vi fick en fin kväll med många tillbakablickar och funderingar kring livet.

Men goda vänner är det som en dator som är avstängd i viloläge eller vänteläge. Men ett knapptryck är man tillbaka där man var och kan fortsätta sessionen. Inga långa omstarter utan pang på där vi var sist. Härligt.

1 kommentar:

  1. Roligt, Jan--jag "jättegläds" med dig! Ulla

    SvaraRadera