25 december 2009

Juldagen

Jag fick Susan Boyles skiva i julklapp.
Vilken fin skiva. Inget spexigt göraspeavtanten-stuk, utan helt seriös.
Enkel, rakt upp och ned precis som hon verkar vara.

När hustrun till slut kom hem efter dagens arbete, skönk vi båda ner och avlyssnade Susans skiva. Skönt med nåt helt annat än Jingle bells även om det är juledag.

Tack!

Sen,

blev det pepparsås istället för skinka.
Jag skyller på förkylningen men var också rätt less på julmat.

Och nu är det bara annandagen kvar. Hustrun skall tjänstgöra i morgon också.
Jag skall nog bestämt strejka från kyrkan och sova mig frisk.
Om jag nu hinner det innan klockorna kallar...

1 kommentar:

  1. Krya på dig Jan!
    Pepparsås är nog alldelse perfekt för att kurera förkylning och ett bra alternativ till julmaten!
    En klar favorit även här, önskas ständigt av barnen.

    SvaraRadera